Aktualno
13 54 9.6K

15 % veća boravišna pristojba za iznajmljivače paušaliste u 2019. godini?

Poziv građanima da se uključe u još jedno savjetovanje Ministarstva turizma - ovaj put se radi o Uredbi o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2019. godinu. Rasprava je otvorena do 21. srpnja

Netom završeno Javno savjetovanje o Izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, zamjenjuje novo koje stiže iz Ministarstva turizma, a kojim se utvrđuju viši iznosi boravišne pristojbe za 2019. godinu, i to:
 
  • visina boravišne pristojbe po noćenju, ovisno o razredu naselja
  • paušalni iznosi pružatelja usluge smještaja u domaćinstvima i seljačkim domaćinstvima
  • boravišna pristojba za vlasnike i korisnike plovila

U usporedbi s prijašnjim godinama, razlike u raspodjeli uplaćenih sredstava iz boravišne pristojbe nema pa se sredstva dodjeljuju u iznosima:
 
  • 1 % Crvenom križu
  • 2,5 % HTZ-u za razvojne projekte i programe kreiranja novih turističkih programa na turistički nerazvijenim područjima
  • 65 % TZ-ovima općina, grada ili mjesta (od čega 30 % sredstava ide na račun općine ili grada te se koriste u skladu s prethodno usvojenim programom isključivo za poboljšanje uvjeta boravka gostiju na području grada ili mjesta)
  • 10 % TZ-u županije
  • 25 % HTZ-u

U iznimnim slučajevima, kod kojih općina ili grad ostvaruje bruto prihode manje od 200.000 kuna, sredstva se raspodjeljuju:
 
  • 80 % TZ-ovima općina, grada ili mjesta (od čega 30 % sredstava ide na račun općine ili grada te se koriste u skladu s prethodno usvojenim programom isključivo za poboljšanje uvjeta boravka gostiju na području grada ili mjesta)
  • 20 % TZ-u županije

Boravišna pristojba raste u objektima u kojima se plaća po noćenju i to za 25 % uz obrazloženje zakonodavca kako smo s novim iznosima još uvijek konkurentniji od susjednih zemalja pa ističe cijene u:
 
  • Španjolskoj - 0,45 - 2,50 € (Barcelona)
  • Italiji - od 0,20 - 7 €
  • Portugalu - od 1 - 2 €
  • Austriji - od 0,15 - 3 €
  • Grčkoj - 0,50 - 4 €
  • Sloveniji - 2,5 €
  • Njemačkoj - 0,25 - 5 €
 

Visina boravišne pristojbe za 2019. godinu

Razred turističkog mjesta Glavna sezona* Predsezona i posezona* Izvansezona*
A 10,00 8,00 7,00
B 9,00 7,00 6,00
C 7,00 5,00 4,00
D i ostala nerazvrstana mjesta 5,00 4,00 3,00*

 *Boravišna pristojba u kunama po osobi i noćenju


Što se domaćinstava tiče, koeficijenti obračuna ostaju jednaki, ali će boravišna pristojba biti veća za 15 % u 2019. godini, uz obrazloženje kako se ista nije mijenjala od 2005. godine pa sada iznosi:
 
 Razred turističkog mjesta  Koeficijent  Iznos u kunama
A 1,00 345,00
B 0,85 293,25
C 0,70 241,50
D i ostala nerazvrstana mjesta 0,50 172,50

Ističe se kako je boravišna pristojba jedan od najznačajnijih prihoda, kako Hrvatske turističke zajednice, tako i turističkih zajednica u destinaciji. Kontinuiranim smanjenjem članarina turističkim zajednicama, HTZ je ostao bez značajnih sredstava koje se nadaju nadomjestiti većom boravišnom pristojbom. Navode kako su im sredstva nužna za praćenje trendova i usvajanje novih tehnoloških rješenja te kako će se sredstva usmjeravati na podizanje "konkurentnosti područja te razvoj i unaprjeđenje sustava destinacijskih turističkih doživljaja".


Nautika - osnovna kategorija proizvoda

Povećanje boravišne pristojbe nautičarima, zakonodavac obrazlaže: "Nautika kao proizvod prema Strateškom marketinškom planu hrvatskog turizma jedna je od osnovnih kategorija proizvoda te su zato pojačane aktivnosti promocije u svrhu jačanja imidža Hrvatske kao kvalitetne nautičke destinacije. Hrvatska turistička zajednica tradicionalno nastupa na nautičkim sajmovima u nama najznačajnijim emitivnim tržištima. Jačanje aktivnosti usmjerenih na promicanje nautičko - turističkih proizvoda, zasigurno će značajno doprinijeti promidžbi nautičkog turizma."

Sudeći po navedenom, Hrvatska turistička zajednica treba novac za tradicionalnu promociju svojega sudjelovanja na nautičkim sjamovima u inozemstvu, a sve u skladu s još jednim strateškim planom, i to onim marketinškim. Još jedna strategija, ona razvoja turizma RH, poslužila je kao uporište Izmjena i dopuna Zakona o ugostiteljstvu. Iako je turizam djelatnost kod koje trendovi i tehnologija diktiraju nove strategije svake godine, ova naša će biti na snazi do 2020. Po svemu sudeći, strategije su izvrsno uporište za česte izmjene propisa, bez propitkivanja njihove relevantnosti i/ili provođenja njihovih razvojnih smjernica. 
 

Slab odaziv na javna savjetovanja

Iskustvo nas uči kako je odaziv na javna savjetovanja gotovo uvijek nizak, a sporadične primjedbe i kritike se uglavnom odbacuju. Jednako je i bilo i s nedavno završenim savjetovanjem o Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti na kojeg je pristiglo 10 komentara koji su uglavnom odbačeni, poput kritike ukidanja mogućnosti pružanja usluge prehrane u kućanstvima, gdje zakonodavac odgovara:

"U uvodu Zakona navedeni su razlozi zbog kojih se iznajmljivače smatra nelojalnom konkurencijom ugostiteljima u dijelu pružanja usluga polupansiona i punog pansiona, a koje smatramo opravdanim, te se pri njima ostaje. Iznajmljivači imaju nekoliko mogućnosti odabira daljnjeg načina poslovanja: da odustanu od pružanja usluge polupansiona ili punog pansiona, da nastave pružati usluge polupansiona ili punog pansiona osnivanjem trgovačkog društva ili obrta ili da svoje prostore daju u zakup pravnoj ili fizičkoj osobi-obrtniku koji bi u tom prostoru uz ishođenje odgovarajućih rješenja za vrstu ugostiteljskog objekta obavljali ugostiteljsku djelatnost kao ugostitelji, a u kojima bi se ugostiteljske usluge prehrane mogli koristiti i gosti iznajmljivača."

Neka nas to ne obeshrabri, iskoristimo svoje demokratsko pravo za kritiku ili hvalu predloženih propisa i zakona. Uključimo se u Javno savjetovanje o ​Uredbi o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2019. godinu do 21. srpnja 2018. godine.
13 komentara Uključi se u raspravu
Danijela M. - Postira- otok Brač 21.06.2018 16:56
Ne slažem se s poskupljenjem. Sadašnjih 8 kuna je visoko. Ova država ne želi turizam. Svake godine kad se bliži sezona poskupljuju trajekti, hrana, porezi i sve čega se sjete da bi gostima bilo skuplje...
Josip B. - BAŠKA VODA 25.06.2018 15:15
Najlakše je poskupiti legalnim iznajmljivačima, a šta je najbitnije ne gledaju kako suzbit crno tržište i bukere na motorima koji pune takve smještaje.
Josip M. - Ražanac 26.06.2018 13:18
Normalan tijek događaja u Hrvatskoj. Treba puniti državni proračun, a oni ne znaju drugačije nego dizanjem već postojećih i uvođenjem novih nameta. Guše legalne iznajmljivače. Što nude za uzvrat?
Branko L. - Šibenik 26.06.2018 13:19
Da li će država išta dati tim ljudima koji su svojim žuljevima napravili kuće, apartmane. Nije Naša lijepa tim ljudima dala ili napravila da bi onda imala pravo da uzima. Sadašnja pristojba bila je ok, u nas sve ide gore osim životnog standarda. Vraćamo se svaku godinu samo nazad, nije ni čudo što nam mladost odlazi kako se nekad govorilo Trbuhom za Kruhom. Nisam za nikakvo dizanje cijena paušala. Ljep pozdrav, Branko Lemac.
Franciska L. - Podgora 26.06.2018 13:51
Franciska L. - Podgora Podržavam prethodne komentare. Traži li se k tome još i osmjeh? Lijep pozdrav.
Iva C. - Karlovac 26.06.2018 13:55
Apsolutno sam protiv. Samo navode kolika je boravišna pristojba u ostalim državama, a ne navode koliki je kod njih PDV u turizmu i na sve ostalo. Poskupljenja su odraz nesposobnosti. A i novac se troši više na plaće nego na uređenja mjesta, samo što to nitko ne provjerava. U mjestu gdje imam kuću za iznajmljivanje, pet godina nije napravljeno ništa, a gdje je novac? ZNA SE. Kad vidim kamo idu novci, bit ću za poskupljenje, a ovako nas deru kao ovce. A i ove glupe javne rasprave itako ne znače ništa, napravit će po svome. Sile nas u crno poslovanje što i nije teško jer su u sezoni svi inspektori na godišnjem ili ne izlaze iz klimatiziranih ureda.
milan Z. - split 26.06.2018 17:13
Nije boravišna taxa velika, nego su male ili nikakve usluge koje nama turistička agencija pruža. Nisu u stanju osigurati gostima invalidima i zdravima nesmetan pristup plaži ili šetnice uz plažu ili neasfaltirane staze osvjetljene i sa šetnicama i klupama za odmaranje. Sadašnja pristojba, a osobito porez, turističkoj zajednici je ogromna jer je Krkani koriste za svoje uguze i uhljebe svake vrste, a ne dižu kvalitetu življenja gostiju. Ovakvim odnosom prema turizmu uništit će i ovu privrednu granu.
Andelko B. - Zagreb 26.06.2018 18:08
Ma neka se ***. Sve odjavim i na crnjaka. Ovima na more i treba još dići, ali kontinentalnoj Hrvatskoj ne. Nije pravedno da oni koji iznajmljuju apartmane od 70 do 100 eura plaćaju isto kao i mi koji ne možemo postići ni upola manju cijenu, a većina ih šupe iznajmljuje.
Veronika B. - Sukošan 26.06.2018 19:48
Uopće se ne slažem s poskupljenjem. Tko time profitira? Jedino Državni Proračun! Nije u redu da ova država računa samo na turizam i ugostiteljstvo kao primarni sektor zarade, a sve ostale sektore u potpunosti zapostavlja i ne pokreće. To se preko noći može preokrenuti! A gdje smo onda svi?
Marina K. - Zagreb 26.06.2018 20:02
Boravišne pristojbe trebale bi biti različite od grada do grada u Hrvatskoj. Pojedine TZ ne rade apsolutno ništa što se tiče edukacija iznajmljivača i promoviranja destinacija. Trebalo bi ih plaćati po učinku. Potpuno se slažem da se boravišna digne u Zagrebu jer rade svoj posao odlično, uvijek su dostupni i ljubazni s domaćinima, turizam i događanja su na nivou, a edukacije za one koji žele više uvijek su dostupne i obavjesti o promjenama zakona koji nas se tiču i sve ostale informacije stižu na vrijeme. Turističkoj zajednici Zagreba, kapa do poda!
Rozarija (Ruža) i Mario M. - omis 05.07.2018 18:19
Stalno se traže razlozi povećanju. Kažu da od 2006. boravišna pristojba nije mijenjana. Nitko ne iznosi koliko je novih iznajmljivača registrirano od tada do danas. Uglavnom su to paušalisti, a znatno je rastao i broj hotela. Već po tom osnovu prihodi od boravišne pristojbe su se zasigurno dobrano povećali i bez povećanja stope. Bilo bi zgodno znati koliko, no to nadležni naravno neće obznaniti. Također, bilo bi fer, da jednom iznesu detaljno, po stavkama koje su to nove strategije, što one nama konkretno donose i koliko po stavkama utrošaka te strategije koštaju, tako da jasno vidimo opravdanost odluke o povećanju iznosa pristojbe, ali i da jednom možemo kazati da li su se planirane strategije i ostvarile. Kad bi to bilo tako i kad bi se rezultati vidjeli, vjerojatno nitko ne bi imao ništa protiv povećanja pristojbe, Ovako, sve skupa izgleda kao bunar iz kojeg svatko bez ikakva reda zahvata koliko hoće, troši koliko hoće, a da za to nikome ne polaže računa niti ikome odgovara.
Dario . - NOVIGRAD 08.08.2018 09:31
Navode kako su im sredstva nužna za praćenje trendova i usvajanje novih tehnoloških rješenja te kako će se sredstva usmjeravati na podizanje konkurentnosti područja te razvoj i unaprjeđenje sustava destinacijskih turističkih doživljaja. Ako je ovo odgovor na pitanje koji je razlog povećanja BP i kako se to povećanje misli utrošiti onda je ovakav odgovor SMJEŠAN...
Odgovori
Zvonko K. - Metajna 21.08.2018 06:52
Čemu se čuditi, samo je nastavljen tijek razaranja. Ne spominju se destinacije neke karipske na kojima je zbrisana borav. pristojba. Ok, to je daleko od nas, reći će zagovornici nameta, gledajmo okruženje. Ali onda usporedimo i PDV. Vidimo da je svuda osjetno manji i stimulativan pa moramo se pitati kako to njihove administracije nemaju potrebu biti u vrhu EU derača. Očito se kod nas radi o elitnoj generaciji nesposobnjakovića koju su izrodili naši ljudi, kod kojih je mentalni sklop još uvijek, kad je o korupciji i lopovluku riječ, u famoznom izrazu, i ja bih da sam na njegovom mjestu. Tu počinje i daje odgovore na sve što nam se dešava. Jer da je to samo problem pojedinaca, već bi ih ostala većina pogazila. Ali nije, što se potvrđuje. Tako će biti sve dok se masovno ne osvijestimo. Do onda će svemoguće taxe i nameti biti u stalnom usponu, a mi kao društvo u sve dubljem glibu jer takove parazitske elite ne znaju za produktivnost.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu

Za komentirati članak potrebno je ili kao Apartmanija.hr korisnik.

Pročitajte još:

​Local experience - ponudimo gostu jedinstveno iskustvo i povećajmo popunjenost apartmana

Brendiranje Slavonije kao jedne destinacije za cjelogodišnji turizam

Popularno: