Aktualno
68 30.4K

Još samo 3 dana za primjedbe javnosti na prijedlog o povećanju paušala za privatne iznajmljivače

Savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak je otvoreno do četvrtka 6. rujna. Do sada je, na članak 8. kojim se dopušta i 500 % viši iznos paušalnog poreza, stiglo tek 11 komentara iznajmljivača

Podsjećamo, članak 8. Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak, od 17. kolovoza je na Javnom savjetovanju kojem mogu pristupiti svi građani RH na stranici e-Savjetovanja.

Članak 8. dopušta mogućnost podizanja paušalnog iznosa poreza na dohodak za privatne iznajmljivače i do 500 % te odluku o visini prepušta jedinicama lokalne samouprave, i glasi:

U članku 57. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:

"(3) Za slučaj iz stavka 2. ovog članka, jedinice lokalne samouprave dužne su donijeti odluke kojima će propisati visinu paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu, a koja ne može biti manja od 150,00 kuna niti veća od 1.500,00 kuna .".

Još samo 3 dana za primjedbe javnosti na prijedlog o povećanju paušala za privatne iznajmljivače


Savjetovanje je otvoreno do 6. rujna i poslije više neće biti mogućnosti za reakciju na ovakav prijedlog Ministarstva financija.


Registrirajte se i komentirajte

Za komentiranje prijedloga povećanja paušala koji se našao unutar tzv. Marićeve porezne reforme, nužno je registrirati se u gornjem desnom uglu stranice. Registracija traje par minuta, a svi osobni podaci se koriste u skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka te se komentar prikazuje pod korisničkim imenom, odnosno nadimkom, kojeg odaberete. 

Savjetovanje s javnošću je obvezno za sva tijela javne uprave i pravne osobe s javnim ovlastima kod donošenja zakonskih i podzakonskih akata, a načini provedbe su propisani Zakonom o pravu na pristup informacijama.

Sudjelovanje u javnim savjetovanjima je naše demokratsko pravo, pa čak i obveza, kako bismo, unatoč osobnim sumnjama u efikasnost sustava ili svrhu komentiranja, pokušali iskoristiti legitimna sredstva za izgradnju jače civilne zajednice i optimističnijeg društva. 
 

Koliko vrijedi rad iznajmljivača?

Nažalost, zakone i druge propise često donose stručnjaci koji malo dodira imaju s praksom. Da je kod nas postalo popularno da svi imaju mišljenje, pa čak i javno pišu, o nečemu o čemu imaju tek površno ili nikakvo znanje, uvjerili smo se nedavno čitajući članke čiji su autori pokušali izračunati dobit domaćina, a u korist prijedloga o povećanju paušala. Pri tom su redovito zanemarivali činjenicu o godišnjim ulaganjima u smještaj kada nema pretporeza, o kreditima s nepovoljnim kamatama koje smo otplatili ili još otplaćujemo, o svim parafiskalnim nametima koje plaćamo, o troškovima promocije, i drugim.

No, to nije najveća omaška takvih računica, ono što se nigdje ne spominje je trošak rada domaćina... Koliko uopće vrijedi naš rad? Koliko vrijede sati uloženi u sve te temeljito očišćene apartmane, sve oprane i ispeglane plahte, stolnjake i ručnike, sva dočekivanja i ispraćanja, poneka druženja, izvanredne situacije i sve pozive gostiju s pitanjima "gdje ćemo fino jesti", "što ćemo, kiša je" pa do "imate li aspirin, boli me glava"

Kada bi sve to uračunali, valjda bi ih zaboljela glava, a da nas ne boli glava kada ovaj Nacrt ode u Sabor na glasanje, registrirajmo se i recimo što mislimo o 500 % većem paušalnom porezu za iznajmljivače. Prema Zakonu o pravu na pristup informacijama, Ministarstvo financija je dužno, po isteku roka za dostavu mišljenja i prijedloga, izraditi i objaviti izvješće o savjetovanju s javnošću, koje sadrži naše prijedloge i primjedbe te očitovanja s razlozima za neprihvaćanje pojedinih prijedloga i primjedbi. 

I zato, registrirajmo se i objavimo svoje prijedloge i primjedbe na poveznici: Javno savjetovanje - Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak
Spremi

Što je viza za digitalne nomade i koje zemlje već nude takvu vrstu dozvole za boravak turista

10 preporuka kako čuvati more za iznajmljivače i goste u obiteljskom smještaju

Kako odabrati idealan stolić za dnevnu sobu?

Medvjeđi luk - samozatajni kralj proljetnih recepata za detoks tijela i uma

​Lokalne samouprave i stožeri će organizirati "turističke ordinacije" i smještaj za goste u samoizolaciji

​Crvena boja zida: Kako crvena boja utječe na emocionalno raspoloženje osobe?

7 korisnih načina na koje privatni iznajmljivači mogu doprinijeti prosperitetu lokalne ekonomije

Medico Home madraci: Kakav madrac se najviše isplati kupiti za turističke ležajeve?

68 komentara Uključi se u raspravu
Marija - Pag 03.09.2018 14:02
Poštovani. Ako nam poskupe porez i mi ćemo morati poskupiti cijenu smještaja. Tko će nam dolaziti, kako ćemo popuniti apartmana kada im je i sada već skupo. Morat ćemo odjaviti koji apartman da i mi možemo živjeti. Lijep pozdrav, Marija.
Tonći - Kaštela 03.09.2018 14:10
Zašto ne pokrenete online peticiju ili omogućite ljudima da ovdje iznesu komentare i to pošaljete ministarstvu?! Povećanje od 500 nije moguće u normalnoj zemlji, i već taj postotak govori o čemu se ovdje radi. Dok mi krepajemo na kraju sezone, trudeći se da potraje što duže i nemamo kad se baviti ičim drugim, lupeži nam smještaju po tko zna koji put. Najveća ironija je prepustiti lokalnoj zajednici da odredi iznos povećanja, uglavnom njihovim vojnicima na terenu koji su krivci što nismo uspješniji u onom čime se bavimo. Što bude gora i nerednija općina, to će povećanje biti veće... Trebalo bi organizirati prosvjed svih iznajmljivača u svim gradovima i mjestima odjednom, zatražiti smjenu nekoliko ministara i napraviti igrokaz... pa da vide koliko nas ima i da to baš tako ne ide. Stisli su se od Uljanika, a ovdje bi im izašlo najmanje 10 Uljanika, koji ne traže od države ništa, nego joj samo daju, ali se ne daju upropastiti!
03.09.2018 17:51
Poštovani, sve i je online. Registrirate se na e-savjetovanje i sudjelujete u javnoj raspravi, svaki građanin RH to može, a kako rekoše u članku gore, to nam je i obveza, jer nemamo onda pravo kukati o poskupljenju, kad nismo u stanju čak niti dati svoj komentar slaganja ili ne slaganja s nacrtom prijedloga. Nije nam Apartmanija.hr dužna za nas činiti online peticije, a i ne treba, kad već imamo mogućnost direktno reći vladajućima što mislimo. Nemojte me krivo shvatiti, ne napadam Vas, niti ikog drugog, ali samo kažem da imamo mogućnosti usprotiviti se i reći svoje mišljenje direktno onima koji su nacrt i napravili, ali nekako svi očekuju da to netko drugi učini za njih.
Odgovori
Nera - Šibenik 03.09.2018 14:11
Baš kad smo se poradovali napretku... Naravno, ne slažemo s povećanjem boravišne pristojbe. Molimo sve kolege, kojih je samo u našem kvartu preko 30, da se oglase i uključe u ovu raspravu.
Sonja - Zlarin 03.09.2018 14:17
Poštovani, iznajmljivač sam na otoku Zlarinu gdje još uz 50-ak drugih LEGALNIH iznajmljivača dijelim prihod od noćenja kroz sezonu koja traje 40 dana. U tih 40 dana mi je popunjen samo dio kapaciteta. U srcu sezone koja je na Zlarinu od 20.7. do 10.8., traži se krevet više i svi su puni, kako mi legalni iznajmljivači, tako i nelegalni kojih je, usudila bi se reći, više nego nas. Pitam se kad će se uvesti reda u ovoj državi koja potiče rad na crno? Kad će relevantne službe utjerivati kazne od onih koji ne plaćaju ništa umjesto da nama izmišljaju nove namete cijene vode, komunalnih usluga, kazne za kašnjenje plaćanja paušala... Tko se uopće bavi tim da dođemo do gosta? Država? Turistička zajednica? Gdje se Zlarin promovirao? Nitko se ne bavi! Nas nitko ne pita da li smo imali gosta i da li imamo odakle platiti paušal. Ako ćemo se sami promovirati, to skupo platimo. Kroz oglašavanje ili proviziju agencije. Da li je normalno da agencija uzima 40 provizije? Tim se bavite i to uredite!
Ahmo - Vir 03.09.2018 14:21
Nikako se ne slažem. To je apsurd, tko može tako nešto uopšte da zamisli. Ko je napravio, ko održava, ko adaptira, ko popravlja i još x i x primjera, ako im nije dosta to što im plaćamo, odjavimo se i onda neće imati ništa, a to što lupetaju da je u Hrvatskoj još jeftino, to nije točno. Hrvatska je jedna od najskupljih zemalja u Europi pa čak i u svijetu. Npr. ovdje platim 1l vode, u drugim državama za isti novac dobijem 9l, itd. Apsurd i ništa drugo.
Željko - Pitomača 03.09.2018 14:24
Slažem se da bi trebali podići porez, ali ne na 1500 kn po krevetu. Najrealnije bi bilo maksimalno na 600 kn po krevetu dići. Realno gledajući, dobar dio iznajmljivača na moru nema cijene smještaja veće nego šta je cijena smještaja u unutrašnjosti. A i većina nas na moru imamo sezonu koja traje max tri mjeseca. A neki smještaj u unutrašnjosti ima kroz cijelu god goste. Ima i na moru iznajmljivača koji preko cijele godine imaju posla, ali većina ne, pogotovo u manjim mjestima koja ostatak godine nemaju šta za ponuditi gostima, a proglasila su kroz cijelu godinu turističku sezonu. I kako je gore u članku navedeno, svi samo vide koliko je iznajmljivač naplatio a ne koliko su realni troškovi.
SNJEŽANA - NIN 03.09.2018 14:38
Poštovani! Država mora voditi računa o svojim prihodima, ali bi trebalo povesti računa o malim iznajmljivačima koji to ne bi mogli podnijeti. Red se mora uvesti. Država bi morala prvo imati dobru kontrolu pa joj ne bi curio novac. Još uvijek ima jako puno nelegalnih iznajmljivača koji iznajmljuju, a država od njih nema nikakvu korist. Najlakše je opaliti po džepu onih koji već plaćaju pa komu obojci komu opanci. Potrebno je uvesti reda. Ne može se naplatiti isti porez malom iznajmljivaču, porez i velikom. Treba razrezati razrede. Turizam je u Istri, a u ostalim dijelovima Dalmacije turizam se dešava. Konkretno takav je slučaj u Gradu Ninu - Europskoj destinaciji izvrsnosti. U krugu od 5 km komunalno poduzeće od proljeća do sada nije pokosilo grabe uz prometnice ili pomalčiralo, a svi uredno ispostavljaju račune i prijete ovrhama u slučaju neplaćanja. Ako se već nešto plaća, potrebno je nešto i vratiti u sustav i obići teren te bi svima bilo ljepše.
Majda - Hvar 03.09.2018 14:40
Mislim da nije potrebno podizati cijenu oglašavanja. Većina iznajmljivača kao ja, prisiljena je iznajmljivati da bi mogli koliko toliko normalno živjeti. Još ako je bolest u pitanju, svaka kuna je veoma važna. Oni koji iznajmljuju 4, 5, 6 mjeseci, mogli bi platiti. Iznajmljivači s kraćim razdobljem i manjim brojem kreveta, ne bi se složili. Ako cijena bude velika, izgubit ćete dosta iznajmljivača.
Marija - Zadar 03.09.2018 14:45
Apartman s prašnjavim putem ispred kuće, jer moj grad traži da skupim suglasnost svih stanara ulice da bi se asfaltirala, nemam kanalizaciju, 6-7 puta samo u ljeti plati 280 kn za čišćenje crne jame. Plati oglas cca 700 kn, jer nekako se moraš vidjeti na internetu. Plati porez, bor. pristojbu, zovi hitno pitura jer su ostale mrlje masne na zidu, a gosti koji dolaze zaslužuju čisto i uredno, začepila se WC školjka, upao im toalet-papir u školjku, zovi majstora, crkao bojler, ma sad ćemo mi to na brzinu riješiti... 1000 kn... Potrošnja vode, struje, internet. Nova posteljina, ručnici, stari su uflekani. I sve to na mjestu gdje se nalazim na periferiji, al Bože moj, to je grad pa plaćam 300 kn porez - najviši. Čini mi se da bi mi se bolje isplatilo plaćati PDV 25 pa da mi se priznaju neki troškovi. Turističko naselje kod Zadra, uz more, cijena boli glava - 150 kn porez po ležaju, kao i po selima gdje su vile s bazenima.
Natalija - Kaštel Gomilica 03.09.2018 14:53
NARAVNO DA SE NE SLAŽEM, NI JA NI ITKO DRUGI!!! Prvo neka se država zabavi s onim iznajmljivačima koji rade na crno!! Znači opet se kažnjavaju oni koji rade po pravilima. Sramota me države u kojoj živim i uredno radim i plaćam sve žive poreze i namete, koji nas iz dana u dan sve više guše. Pa dokle ovako? Znači i nas koji uredno plaćamo sve uhljebničke namete će natjerati da se ne bavimo ničim, i da potražimo sreću u tuđoj zemlji?! Slavoniju su satrali, i sad se okreću Dalmaciji. A šta je to država uložila u turizam? Sve turiste koje osobno imam mi je poslala neka strana agencija i za to uzela popriličnu naknadu. I još na tu naknadu mi je država udrila porez jer je nesposobna bila da to obračuna njima! Ni tu nas nije zaštitila, i opet joj je malo! A šta sam ja dobila od svoje Turističke zajednice? Ma o kakvom povećanju i na osnovu čega - pa kako ih nije sramota više?
Tonći - Kaštela 03.09.2018 15:02
Neshvatljivo mi je vidjeti kako se većina ljudi opravdava, u stilu treba otplatiti kredit, tko boja, tko održava, tko ovo ili ono... kao da bi mi trebali imati nekakvu grižnju savjesti?! Kako je u ovoj državi sve izokrenuto, onda se više ničem ne čudim. Činjenica je da je poskupljenje od 500 neprihvatljivo! Neprihvatljivo je poskupljenje i od 20 jer nema osnove. Ništa se nije dogodilo i ništa se nije napravilo da bi to bilo opravdano! Da bi vam svima bilo jasnije, mali iznajmljivači drže obalni dio Hrvatske na životu! Građevinari, obrtnici svih vrsta, trgovina namještajem, bijelom tehnikom, robom široke potrošnje, hranom... Živi najvećim dijelom od nas! I na sve se plaća najveći pdv u Europi! Treba razmišljati kako podignuti uslugu na viši nivo, a ne kako to opljačkati jer se tu lova vrti.
Ivana - Zagreb 03.09.2018 15:47
Upravo to, NEMA osnove. Neka nam daju neki poticaj za uređenje apartmana da više iznajmljivača s 3* može upgradeati apartman na 4* pa neka onda idu s poskupljenjima!
Tonći - Kaštela 03.09.2018 15:59
Stvar je u tome da treba urediti infrastrukturu, osmisliti nemaštovitu ponudu, početi sortirati smeće, urediti mnogo sitnih stvari da budemo ljepši i sebi i drugima... Jer nam je turizam svake godine sve kaotičniji, a turisti sve nezadovoljniji, ne nama, nego njima koji su plaćeni da te stvari riješe. Mi smo ti koji svojim trudom, ljubaznošću i angažmanom ostavljamo dojam na gosta i zbog nas, mora i prirode se vraća... A oni nisu kadri voditi računa ni o jednom resursu. Ni prirodnom, ni ljudskom! Čini mi se da je ovo čak namjerno upropaštavanje uspješne priče!
Tonći - Kaštela 03.09.2018 16:03
Upropastili su industriju i poljoprivredu bez ikakvih posljedica, zašto ne bi i ovo!? Jeste li ikad čuli da je negdje nešto poskupilo 500%?!
Odgovori
Boris - Dubrovnik 03.09.2018 15:14
Nije svejedno da li netko ima 1 apartman/sobu ili 3. Dakle, pravedno bi bilo tko ima 1 apartman/sobu da plaća puno manje od onoga koji ima 3 apartmana/sobe. Moguća shema bi bila ova - 1 apartman povećanje 150, 2 povećanje 300, 3 i više 500 - to bih nazvao kulturom oporezivanja, ovo što je predloženo više miriše na neka davna vremena.
Tonći - Kaštela 03.09.2018 15:33
Nažalost, nikad nećemo naprid s ovakvim razmišljanjem...
Odgovori
Sandra - Kastel Stari 03.09.2018 15:17
Ne slažem se zato šta se čitava država svela na povećanje nameta, poreza, samo uzimaju, nema veze je li čovjek radi ili ne. Šta je meni država napravila, dala jedno veliko ništa, samo zadiru u moj džep a para opet nigdi, ovo je čista utopija šta ovi rade... Daj ti meni posa i plaću ka šta je vani, ljudi imaju pa se onda uspoređujmo s drugim zemljama, a gosti mi se stalno bune i čude da kako je hrana skupa ili tipa kako je naše pivo u dućanu skuplje od njemačkog, u ovoj zemlji nikakve logike i pameti. Prestrašno, ovo teži samouništenju još jedine grane u Hrvatskoj koja se još nekako drži, ali mislim da i tome dolazi kraj. Najprije država nema dugoročni plan i strategiju razvoja turizma, sve se divlje odvija i uz sreću jer neke destinacije nisu bile sigurne pa su ih turisti zaobišli
Renata i Elvis - Zaton/Nin 03.09.2018 15:18
I do 500 veća boravišna? Odlično, ovo je prava prilika da se poveća rad na crno. Uz sve troškove jednog iznajmljivača, gdje ulazi i porez i boravišna, svakodnevni potrošni materijal, renoviranje, nenadani troškovi, jedva da se uspijemo pokriti i pripremiti za sljedeću sezonu. Velika apartmanizacija dovela je do spuštanja cijena zbog velike konkurencije na tržištu. Rad na crno nikad nije bio veći jer upravo te zgrade koje niču svake godine pune su bespravnog iznajmljivanja. Turizam je u Hrvatskoj jedina grana koja cvjeta. Zar sad s ovim pilamo granu na kojoj svi sjedimo i od koje svi preživljavamo? Najmanje poreza i boravišnu plaćaju vile u selima i gradovima dalje od mora. Cijena im je i 10 puta veća po danu nego nama koji uz more plaćamo najviši A razred. U ovoj Hrvatskoj nema logike i više se poštuje rad na crno i muljaža nego pošten rad. Kad će tome doći kraj? Ovaj prijedlog ako prođe je otvoren put za iznajmljivanje na crno... nažalost!
03.09.2018 17:47
Susjeda draga, registrirajte se na e-savjetovanju i pobunite se protiv ovog poskupljenja poreznog paušala na mogućih 1500,00 kn po ležaju. Boravišnu pristojbu su nam već digli, to će nas poskupljenje koštati od iduće godine 345,00 kn po ležaju, ali ovo što imaju namjeru učiniti s porezom, je totalna nebuloza. Ponavljam se kao papiga, od svih registriranih privatnih iznajmljivača 86.707 tako kažu podaci iz e-visitora, samo nas je nekolicina, manje od 30, ostavila svoje komentare, odnosno neslaganje s tim prijedlogom zakona.
Odgovori
Ivana - Zagreb 03.09.2018 15:45
Što s nama koji imaju samo jedan apartman? Moramo razgraničiti iznajmljivače kojima je ovo jedini posao i koji imaju po 10-ak apartmana od onih kojima je ovo dodatni izvor prihoda kroz godinu. Niče sve više apartmana oko nas a da budemo konkurentniji, bit ćemo prisiljeni spuštati cijene. S druge strane, ako ćemo spuštati cijene, nećemo moći plaćati porez. Država je maćeha za sve koji pošteno rade i plaćaju porez, ovo definitivno nije u redu! Zašto se ne bi uveli porezni razredi pa da po stopi popunjenosti plaćamo porez, nešto slično s davanjima TZ-u. U suprotnom, preostaje nam zatvaranje objekta jer uz sva davanja, muku i trud da gosti budu zadovoljni, neće nam ostati ništa, a svi oni natpisi da netko može zaraditi 30k eura na jednom apartmanu u Splitu čista su glupost! Pokažite mi tog jednog koji to može.
Mato - Vodice 03.09.2018 16:10
Nažalost, svi komentari će završiti kao i amandmani u saboru. Vlada odbija i ima opravdanje, u našem slučaju iznajmljivači mogu reagirati kako god žele, rezultat je isti, odluka je na zakonu, pitanje je iznajmljivati ili odustati? Ionako je napredak u turizmu postao upitan s obzirom na ponude lokalnih jedinica pa i šire...
Tonći - Kaštela 03.09.2018 16:14
Poštovana Zajednico iznajmljivača, da li je moguće pokrenuti nekakvu online peticiju ili sprovesti nekakvu drugu akciju u znak prosvjeda protiv ovog neprihvatljivog povećanja? Da li imate volju i snagu za to i shvaćate li nepravdu koja će biti učinjena vašim članovima ili je ovo samo pokušaj okupljanja iznajmljivača pod okrilje Apartmanije? Molim Vas da se očitujete!
Cimerfraj.hr 06.09.2018 10:57
Poštovani gosp. Tonći, dio djelatnika Apartmanija.hr su također privatni iznajmljivači te smo u svakodnevnoj komunikaciji sa svojim članovima, tako da u potpunosti razumijemo situaciju. Naš je zadatak, međutim, pravovremeno i potpuno informiranje iznajmljivača, bili oni naši članovi ili ne. Nismo očekivali ovakvu reakciju na članak, ali nam je drago što je tako, ne zbog članstva u Apartmaniji.hr, već zato što je reakcija iznajmljivača nužna kako se prijedlog povećanja paušala ne bi usvojio. Iz komentara na članak se jasno vidi stav iznajmljivača pa je članak izvor informacija i za one koji bi mišljenje javnosti trebali znati i uvažavati. Još uvijek vjerujemo da su promjene moguće i da neće biti potrebe za daljnjim akcijama, peticijama ili prosvjedima koji bi trebali uslijediti ako se mišljenje iznajmljivača ne usvoji. Ukoliko to ipak bude potrebno, utoliko ćemo informirati javnost pravovremeno i potpuno o svim takvim aktivnostima kao i do sada. Hvala Vam na komentaru i angažmanu.
Tonći - Kaštela 06.09.2018 12:22
Poštovana Apartmanijo, veoma mi je drago da ste se pozitivno očitovali na moj upit i da ste spremni aktivno sudjelovati u daljnjim akcijama ukoliko budu potrebne. Kad sam malo prodrmao ovu temu, u prvi tren mi se učinilo da smo ovce koje će ošišati i ovaj put bez da ovce kažu beee! Međutim, ipak su se pojavili neki ljudi svjesni sebe i svjesni ove 500-tne prevare, koji imaju još malo papra u sebi i koji su spremni nešto poduzeti!
Odgovori
Dane - Okrug Gornji - Čiovo 03.09.2018 16:42
U Hrvatskoj ima sada 555 jedinica lokalne samouprave, a 1990. samo 113. Ako se dopusti da jls donosi odluku, ta odluka neće polaziti od objektivnih činjenica, već preglasavanjem ovisno od toga koliko ima članova u jedinici lokalne samouprave i učestvuju u donošenju odluke, a koji imaju kreveta za iznajmljivanje ili nemaju. Začuđen sam jednim stručnjakom koji je objavio prosjek 65 dana i prosječnu cijenu od 65 eur za apartman 2+1. Prosjek je oko 50 dana i to od 5.07 do 25.08, a ovakav apartman oko 50 eur. Provizija agencija je od 15 do 42. Hrvatska može izdvojiti vanprosječne destinacije npr. centar Dubrovnik, Opatija... i dopustiti da lokalna samouprava takvih destinacija može utvrđivati visinu. Zakonom se treba utvrditi iznos koji polazi od postojećih visina iznosa povećan za razumni postatak, a ako se dopušta da jedinice lokalne samouprave koje nisu vanprosječne destinacije mogu taj iznos povećavati npr. 50 onda je Zakon 300,00kn 150,00 kn
Ivanka - Zagreb 03.09.2018 17:04
Što reći na poskupljenje do 500, nemam vodu ni kanalizaciju a toliko objekata na Viru. Gdje idu ti novci od boravišne pristojbe, paušala za porez, za promidžbu ili na zapošljavanje ili se slivaju u nečije džepove. Eto nije čudo što nam se mladi iseljavaju jer ne vide budućnost, koliko poskupljenje očekivati u sljedećim godinama?
Martina - Novalja 03.09.2018 17:18
Poštovani sudionici... ulaganje u kvalitetan smještaj je neophodno, takvim postupcima smo si osigurali sezonu od ožujka do kraja rujna u Novalji koja datira party turizmu, Zrće funkcionira od lipnja do kolovoza. Želim samo prijaviti da kao firma imamo izuzetno velike troškove, stalno pod nadzorom inspekcija, ali ponavljam... svako novo veće ulaganje nam se isplatilo jer kvaliteta se cijeni i plaća. Gostu biti na raspolaganju od 00/24, apartmane opremiti svim potrebitim sitnicama i dati gostu sve što želi iziskuje veliki napor, ali i rezultate. Tako da... postavite se na mjesto svog gosta i postupite kako bi htjeli da se prema Vama odnose i investirajte!!!
Marija - Crikvenica 03.09.2018 18:09
Poštovani sudionici, slažem se sa svim dosadašnjim komentarima. To je apsurd. Pokrenite onlajn peticiju. Nije to samo tako, zgrabi novac. Naš rad nema cijene od 0-24 h, ne idem spavati dok ijedan gost nije kod kuće, a nisam noge umočila u more jer nemam za čistačicu. Nismo svi iznajmljivači u istoj poziciji, zadužiš se da može preživjeti cijela familija, jer i djeca ne rade, a mirovina zbog propale firme 1800,00 kn. Jedini prihod da nisam socijalni problem. Gdje su troškovi što gosti naprave štetu, razbiju frižider, vidiš tek kad čistiš, sredstva za čišćenje, struja, voda, oglašavanja, posteljina je postala potrošni materijal, razbiju namještaj, pločice do kompleta za jelo. Trebalo bi priznati 70 troškova za održavanje, što nama paušalistima zakon ne dozvoljava. Gost hoće luksuz i kvalitetu, a sezona traje najviše 2 mj.
Marija - Crikvenica 03.09.2018 19:11
Naravno sve komunalije su vezane za potrošnju, a ako podigneš cijenu i ukalkuliraš troškove, tko će ti to platiti i ovako im je preskupo i daješ popuste samo da imaš goste jer sezona dugo ne traje. Ne dolaze kod nas gosti veće platežne moći, već je sad sezona gotova pa ti sad plaćaj porez i pristojbe cijelu godinu, a gosta niti jednog.
Odgovori
Irena - Samobor 03.09.2018 18:39
Odvoz smeća su digli 2,5 puta, usluga je ostala ista, sada neka dignu i sve ostalo pa ćemo zatvoriti posao. Rad na crno buja, nije ni čudo, svi imaju prijatelje, naši su ljudi dosjetljivi. Za njih se ne plaća ništa.
Nada Marin - Zadar 03.09.2018 20:32
Dižu privatnim iznajmljivačima, legalnim, a na Booking.com-u u Zadru od 2920 objekata na današnji dan, ima 961 nekategoriziran što znači da javno rade na crnjaka. Na ovo upozoravam već godinu dana, turističku zajednicu, ministarstvo turizma, carinsku upravu, medije i ne znam koga sve ne, ali svi šute. Pazite samo na Booking.com, 961 objekt, ne krevet, neregistriran, a di su druge agencije i umjesto da to stave u red, oni legalnim iznajmljivačima dižu i time prikrivaju svoj nerad.
Vesna - Selce 03.09.2018 20:37
Na web stranici Novac.hr novinarka, koja to baš i nije, je objavila kalkulaciju na bazi statističkih podataka potpuno zanemarujući, osim dijela poreza, i ostale troškove. Tako nije spomenula niti jednom riječju troškove čišćenja. Dobar dio iznajmljivača su stariji ljudi koji ne mogu kvalitetno čistiti apartmane, el. energije, potrošnje vode i odvoda, odvoza smeća i komunalne naknade, PDV na proviziju agencija, investiciju, amortizaciju i kvarove, nabavku posteljine, deterdženata, sredstava za čišćenje, šampona, gelova, sapuna, toaletnog papira, bojanje apartmana nakon sezone, TV pretplate, interneta i sama ne znam čega više. Preporuka bi bila da nestručnjacima, koji predlažu novi postotak paušala, kupe ili sagrade apartman ili kuću, iznajmljuju, s molbom da nam njihovi pra, pra, praunuci jave ako im se investicija isplatila. I pod dosadašnjim uvjetima u smislu troškova i nameta, vrlo teško se može govoriti o isplativosti investicije. Ako želimo podići kvalitetu, moramo stalno investirati. OD ČEGA?
Mara - Trogir 03.09.2018 21:18
Ne slažem se s povećanjem poreza jer nema nikakve osnove.
Mile - Sveti Filip i Jakov 03.09.2018 21:38
Naravno da se ne slažem jer ovako se pogoduje velikima, mi mali iznajmljivači tim tzv. velikima smetamo, uskoro će izbori, treba kupiti sponzore, uništili su malog seljaka, sad smo mi na redu, iznajmiš krevet 30 - 40 dana i platiš jednako kao i onaj tko taj isti krevet iznajmi 300 dana, nismo mi svi u istom položaju pa bi trebalo biti razlike i u plaćanju ili ćemo na crnjaka.
Eusebija - Novi Vinodolski 03.09.2018 22:00
Stalno se govori kako je Hrvatska preskupa u odnosu na ostale turističke destinacije. O tom - potom, dalo bi se razgovarati što sve plaćamo i koliko u drugim turističkim zemljama. Turizam je jedina grana privrede koja donosi dobit pa i nju treba uništiti. Naravno, najslabija karika su mali privatni iznajmljivači. Ne da nismo skupi, nego smo i podcijenjeni. Svoje smještajne jedinice smo sami izgradili, opremili, održavamo ih, dižemo kredite i ulažemo u uređenje, a sve da bi gosti bili zadovoljni. Naš rad i trud nitko ne vrednuje. Deru nas agencije, imamo veće režije, plaćamo duple HRT pristojbe, porez, prirez, boravišnu pristojbu, turističku članarinu i što još? Ako ministarstvo odluči podići paušalni porez za 500 po ležaju, pola zarade dati ćemo državi. Popunjenost ležajeva je prosječno 60 dana u godini i to treba uzeti u obzir te izjednačiti iznajmljivače s obrtnicima paušalistima koji rade cijelu godinu. Zašto ne bismo plaćali paušalni porez na ostvareni dohodak, a ne na ležaj.
Zlata - Pula 04.09.2018 06:05
Meni je inače nevjerovatno i bezobrazno da država uopće ubire bilo kakav porez i ulazi u tuđu imovinu gdje se ponaša kao vlasnik, kada nije učinila ništa da tom jadniku pomogne dok je kupovao stanove na kredit kako bi imao dodatni izvor prihoda. Nesigurna su vremena, ljudi preko noći ostaju bez posla i gledam oko sebe uplašene i frustrirane ljude, kako se odriču vlastitog komoditeta godinama, uzimaju kredite hraneći banke, kupuju stanove za najam kako bi si osigurali sigurniju budućnost sebi i svojoj djeci u ovim siromašnim vremenima. Poslije se muče da vrate kredite, prisiljavaju djecu da štede od malih nogu. I onda mi dolaze 2 bezobraznika u kuću i ispituju kao na sudu imaš li ovo, jesi li prijavila ono, jesi li platila sve one poreze koji se bilo koji posrednik usudio smisliti. Gdje su bili dok smo se mučili graditi? NE - za bilo kakv porez ako država nije pomogla u izgradnji nekretnine - isto kao i za kredite EU. Imaš pravo ulaziti i kontrolirati tamo gdje si uložio svoj novac!!
Milan - Ugljan 04.09.2018 06:21
Evo još jednog pokazatelja ove naše vlade kako ne znaju što rade. Svojom nesposobnošću uništili su seljaka, uništili su industriju, uništili su male obrtnike, a sad će još i uništiti ono malo što je ostalo - male iznajmljivače. Zbog prevelikog poreza iznajmljivači će početi opet na crno iznajmljivati. Država će trenutno ubrati veći iznos poreza, ali dugoročno će izgubiti. Neka otiđu samo u Austriju pa će naučiti kako valja gospodariti sa svojom državom u interesu svojeg naroda, a ne političke elite.
Ivanka - Split 04.09.2018 10:43
Naravno da sam protiv. I ovo sada je previše, NEČUJAM. B razred, a nigdje vode za napiti se, nijedan tuš, NIJEDAN, ni na plaži ni duž cijele obale, WC na plaži godinama nije postojao, tek ove godine otvoren nakon prosvjeda vlasnika apartmana, rasvjeta nekoliko godina NIKAKVA, a sad negdje ima, negdje nema. Kako jedini dućan radi otprilike samo do kraja ovog mjeseca, trebalo bi i ovu naknadu smanjiti. Što uopće rade s tim novcem, a da je i nama na korist?
Marija - Crikvenica 04.09.2018 12:58
Naš rad je vrijedan 0,00 kn. Troškovi: prašak za pranje, sredstva za čišćenje, wc papir, šteta na tehničkim aparatima koji gost ne prijavi vidiš tek kad čistiš, uništena posteljina, ručnici u koju brišu cipele, uništeno posuđe, polupani tanjuri, čistačica ako ju možeš platiti, paušalni porez i prirez, turističke pristojbe, turistička članarina, duple TV pristojbe, provizije agencijama, PDV na proviziju i još dati gostu popust da bi imao popunjeno da nema rupa jer sezona traje najviše 2 mj. Zaista gost traži kvalitetu i exskluziv jer je postala velika konkurencija. Mi mali iznajmljivači koji preko 40 godina pomalo radimo kuću s kreditima i ne možeš pratiti taj tempo investicija, jer nismo kuću izgradili za godinu dana, tako da se s drastičnim povećanjem paušala nikako ne slažem.
Anita - Hvar 04.09.2018 16:25
Možemo mi komentirati i filozofirati ovdje do besvjesti... Ako je tako planirano tako će i napraviti jer svi zakoni kojima se dere običan narod koji radom svojim zarađuje za život, prolaze u Saboru bez problema, A KAD NJIMA ZATREBA SMANJITI POVLASTICE I PRIMANJA, ONDA TAKAV PRIJEDLOG ZAKONA NITI NE DOĐE DO SABORA!!! Rezultat takvog zakona će biti da će ljudi masovno odjavljivati ležaje i iznajmljivati na crno ....
Milan - Split 04.09.2018 17:01
Ta manite kažnjavanje onih koji su prijavljeni, nego rješite one koji ne prijavljuju. U mojoj općini ima puno iznajmljivača iz Slovenije i Bosne koji nisu prijavljeni, a uredno pune svoje apartmane i 3 mjeseca, jer nemaju konkurencije - cijene su im neopterećene davanjem državi. Fino se reklamiraju u svojoj državi i možete ih naći na google, a naši krkani iz inspekcije ne znaju to potražiti i onda ići na kažnjavanje jer je to vrhunski bezobrazluk, nije im to više Yuga nego moderna EU država Hrvatska koju nitko ne krade!
Mojca - Opatija 05.09.2018 08:55
Upravo želim sudjelovati u javnoj raspravi, ali se ne mogu registrirati... dogodila neočekivana pogreška... Pokušat ću kasnije još jednom, možda im je server preopterećen jer je danas zadnji dan za primjedbe. Iznenađena sam koliko smo spremni šutjeti, definitivno smo nacija šutljivaca. Evo dio mojih primjedbi: Zašto su stotine tisuća iznajmljivača tihi i ne bune se protiv povećanja paušalnog poreza na iznajmljivanje? Zašto ne organiziraju prosvjede ispred lokalnih turističkih zajednica i traže smjenu resornog ministra? Dijelom zato jer pretpostavljaju da se to povećanje poreza neće dogoditi, jer lokalna vlast sa svojim obiteljima, rodbinom, susjedima, poznanicima, kumovima i sama prihoduje od iznajmljivanja smještaja turistima i povećanje paušalnog poreza i njih bi dotaklo. Turisti i život s turistima su nam u svakoj pori i rijetko poznajem osobu koja nema doticaja s tom granom privrede, navodno 18 bruto prihoda Hrvati stvaraju u turizmu. Neki iznajmljuju turistima...
Sandra - Kastel Stari 05.09.2018 11:07
Ista stvar se i meni desila ne mogu se registrirat pa već korišten naziv za lozinku, pa pogreška, nema šanse da se registriraš i kažeš svoje mišljenje, a mi ka nešto možemo napravit. To je sve smišljeno i oni će to vjerojatno i sprovest, nema u ovoj državi više života oteli su društvenu imovinu, banke poduzeća itd. A nitko nije odgovara. Više se nema šta osim privatne imovine, a nju će otet tako šta ćemo ljudima nametnut visoke poreze i oni to neće moći plaćat. A tek cenzura na ostalim stranicama interneta, svi koji kažu nešto loše protiv ove vlasti, brišu im se komentari. Mene najviše boli inertnost naroda...
Mojca - Opatija 05.09.2018 14:56
Upravo dobila odgovor od tehničke podrške i trenutno se ne nitko ne može registrirati i sudjelovati u javnoj raspravi, a danas je zadnji dan? Pa neka onda izvole produžiti javnu raspravu. Ovo je odgovor danas u 14.50 sati, nakon što sam im 2 puta slala mail: Poštovana, došlo je do tehničkih problema pri registriranju korisnika. https://savjetovanja.gov.hr/vijesti/privremene-poteskoce-pri-registraciji-korisnika-u-sustav-e-savjetovanja/1173 Naša vanjska podrška intenzivno radi na otklanjanju problema, zahvaljujemo na razumijevanju. Srdačan pozdrav, Ured za udruge Vlada Republike Hrvatske Opatička 4 10 000 Zagreb tel. 01/4599-810
Odgovori
Dominik - Zagreb 05.09.2018 09:41
Ništa čudno za ovu našu dragu državu. Štedio sam 15 god da bi uredio te apartmane da budu kako trebaju biti. Svoje novce uložio u nešto što promovira Hrvatski turizam. I sad nekolicina ljudi shvatila da bi nas mogli još i ovdje kamatarit kao što nam rade na svakom mogućem mjestu. Pa eto u svjetlu svega toga poslije ćemo se čuditi što nam je pao broj noćenja i što se iznajmljivanje na crno opet doživjeti procvat. Croatia “Full of taxes”.
Boris - Biograd na moru 05.09.2018 13:56
I ja sam se već nekoliko puta pokušao registrirati na e-savjetovanje, na žalost bezuspješno. Stalno se ponavlja da se dogodila neočekivana greška. Bojim se da će se takva neočekivana greška dogoditi i zakonodavcu ukoliko ustraje na prijedlogu koji omogućava porast poreza do 500% ma o čemu pričamo jer ako u bilo kojem segmentu kod nas zabilježimo 5% povećanja, to je čudo jer će se za godinu dvije ukupno ubrani porez s takvim povćanjem smanjiti, a negativne posljedice ostat će još godinama. Zar nitko u ovoj vladi nije ništa pročitao o poreznoj evaziji, o negativnim učincima povećanja poreza na njegovo maximaliziranje? Zar je teško shvatiti da država ubere više ako od 60.000 iznajmljivača ubere po 300,00 kn, nego od 10.000 po 1500 kn?
Mojca - Opatija 05.09.2018 14:14
Još jednom ću se pokušati registrirati, i ostaviti svoj komentar. U međuvremenu sam komentar objavila na FB Mojca Brubnjak, pa neka FB posluži i za prosvjedovanje, a ne samo za objavu šta kuhamo ili s kim smo bili na kavi...
Romana - Pregrada 05.09.2018 14:41
Ne mogu se složiti s povećanjem poreza jer smatram da ionako plaćam previše poreza, a da o boravišnoj pristojbi niti ne govorim. Uglavnom boravišnu pristojbu plaćam za goste koje nemam. Obzirom da moja sezona traje 30-tak dana i to nije sve popunjeno, a apartmane imam u mjestu gdje svaka kuća iznajmljuje apartmane te bez obzira na broj posjećenosti tog mjesta ne mogu svi imati popunjene kapacitete. Moj je prijedlog da se oporezivanje vrši po razredima prema prihodu koji iznajmljivač ostvari. Svi trebamo izdavati račune i prikazivati kroz knjigu prometa prema kojoj plaćamo članarinu turističkoj zajednici, mislim na prijavljene iznajmljivače. Ako to vrijedi za plaćanje članarine, moglo bi vrijediti i za plaćanje poreza. Plaćanje poreza prema broju kreveta kao i za boravišnu pristojbu je totalno krivo jer ti kreveti ne moraju biti ili u mom slučaju i nisu svi popunjeni. O vrednovanju rada uopće ne razmišljam jer kada riješite sve račune koje trebate, sretni ste ako se nađete na nuli.
Mojca - Opatija 05.09.2018 15:02
Danas 05.09. u 14,50 sati sam dobila odgovor od tehničke podrške i trenutno se ne nitko ne može registrirati i sudjelovati u javnoj raspravi, a danas je zadnji dan? Pa neka onda izvole produžiti javnu raspravu. Ovo je odgovor: Poštovana, došlo je do tehničkih problema pri registriranju korisnika. https://savjetovanja.gov.hr/vijesti/privremene-poteskoce-pri-registraciji-korisnika-u-sustav-e-savjetovanja/1173 Naša vanjska podrška intenzivno radi na otklanjanju problema, zahvaljujemo na razumijevanju. Srdačan pozdrav, Ured za udruge Vlada Republike Hrvatske Opatička 4 10 000 Zagreb tel. 01/4599-810
Dane - Okrug Gornji - Čiovo 06.09.2018 07:44
Nije opravdano podizati paušal više od jednoznamenkastog postotka iz razloga što svaki dan niču kreveti kraj mora i na brdima i u takvoj konkurenciji smanjuje se broj dana popunjenosti i kod jednih i drugih. Neka svaki iznajmljivač koji bar deset godina iznajmljuje, a da je na sporednim lokacijama određene turističke destinacije, izvrši analizu popunjenosti, svjedočit će da ima popunjenost unazad nekoliko godina manju nego što je imao pred deset godina. Svjedočim o lokaciji koja je unazad nekoliko godina imala popunjenost 47 dana, a pred desetak godina oko 58 dana. To što niču kreveti neobjektivni ocjenjivači krivo misle da se radi o velikim zaradama. Uvjeren sam da kod mnogih malih iznajmljivača niču iz nužde kako bi podmirili osnovne potrebe jer su im mirovine male, a članovi familije nemaju stalan posao.
Ratko - Podgora 06.09.2018 08:30
Sve ste rekli, ali imate još samo danas priliku to reći i tamo gdje se broji, gdje zakonodavac čita: 1. Prijavite se na https://esavjetovanja.gov.hr/Account/Register 2. komentirajte na https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/mainscreen?entityId=8329
Ratko - Podgora 06.09.2018 08:37
Hvala Apartmaniji, trenutno su 103 komentara napisana na Nacrt prijedloga Zakona, a od toga se 29 komentara direktno odnosi na Članak 8. Samo tako nastavite :
06.09.2018 11:12
Dragi kolege iznajmljivači, još samo danas je moguće staviti svoj prigovor na e-savjetovanju. Mi to sami moramo učiniti, neće nitko umjesto nas, shvatite! Budi promjena kakvu želiš vidjeti! Registirajte se na e-savjetovanje i ostavite svoj komentar protivljenja ili prijedloga na javnoj raspravi na e-savjetovanju. Nakon što se registrirate, odnosno ostavite svoje podatke, idite na Ministarstvo financija i na Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o porezu na dohodak i usprotivite se poskupljenju! Samo je cca 60-tak ljudi se usprotivilo navedenom prijedlogu, dajte, trgnite se!
Tonći - Kaštela 06.09.2018 12:31
Nažalost, nisam optimista po ovom pitanju i vjerujem da će daljnje akcije biti potrebne. Mnogi od nas nisu ni svjesni naše snage jer mi smo skupa najjača i najproduktivnija firma u HR sa najviše zaposlenih! Naša snaga je tolika da samo ako kihnemo, ova kilava vlada može spakovati kofere! Samo ljudi uvijek misle da će njihove probleme riješiti netko drugi... a zbog toga i jesmo tu gdje jesmo!
Marija - Crikvenica 06.09.2018 13:55
Nažalost, zakone i odluke pišu i donose ljudi koji neznaju što sve događa u praksi. Samo oderi gdje god možeš. Konkretno, plaćamo turističke pristojbe, ne znam što imam koristi od toga. Imamo jedino sunce i more, molimo boga da je još lijepo vrijeme. Nema nikakvih sadržaja da bi na neki način privukli goste. Za goste od Booking.com moraš izdati račun kako je gostu naplaćeno i tako brutto iznos uvesti u knjigu što nema nikakve logike, poveća ti promet koji nije ostvaren za proviziju koju moraš platiti Booking. comu i PDV državi. Kaže zakon Vi niste obrt ili firma.
Sandra - Kastel Stari 06.09.2018 16:21
ne unosiš brutto iznos nego netto umanjen za iznos provizije i taj iznos pišete u knjigu
Odgovori
Irena - Samobor 06.09.2018 15:43
Upravo je došla obavijest TZ, boravišnu pristojbu dižu sa 300 na 345 kn, znači 15%. Kada nam političari počnu pričati o rasterećenju, trebamo se bojati.
Anita - Hvar 06.09.2018 17:23
Kako se uopće može uključiti u raspravu... prijavim se u sustav, ali ne vidim gdje se može unijeti svoj komentar ? Znam da je danas zadnji dan, ali isto sam probala i prije nekoliko dana.
Ratko - Podgora 06.09.2018 18:07
Pokušajte preko kompjutera ili tableta. Na mobitelu slabo funkcionira. A kućica se inače pojavi negdje u dnu ekrana. I kliknite na one pravokutnike dolje desno za povećanje područja s komentarima
Odgovori
Ivan - Zlatar 06.09.2018 18:46
Pozdrav svima, jako je malo komentara a uistinu jako važna tema. U razgovoru s ljudima - iznajmljivačima, svi misle da to nije moguće i da se to neće desiti. Ako se to desi, to je samo još jedna pljuska svima koji rade pošteno i legalno. Iskreno se i ja nadam da do ovoga ipak neće doći.
Jadranka - Jezera 06.09.2018 21:00
J. Murter Kad se male ruke SLOŽE sve se MOŽE, sve se MOŽE, oni su bili lukavi pa nas podijeliše, e sada bi mi trebali biti pametni i pokazati SNAGU ZAJEDNIŠTVA.
Marija - Crikvenica 06.09.2018 21:28
Što se tiče izdanih računa od Booking.coma i ja sam tako krenula raditi i umanjiti za proviziju, a ne za brutto, međutim to nije ispravno. Da budem sigurna, zvala sam savjetnike u Zagreb, odnosno stručnjake koji pišu knjige iz RRif-a i dobila sam odgovor da treba upisivati u Evidenciju prometa -brutto jer nismo obrt ako želimo ispravno raditi. odgovor gđi. Sandri Kaštel Stari
Branko - Okrug Gornji 08.09.2018 11:59
Osnovni plan hrvatske Vlade kako unaprijediti turizam da bude konkurentan na svjetskom tržištu je povisivanje poreza.
Ivana - OPATIJA,Matulji 10.09.2018 00:23
Tipično HRVATSKI, sve što dobro krene treba uništiti. Bravo hrvatski ministri. Umjesto da iznajmljivačima apartmana priznate osnovnu investiciju vrijednost apartmana i to uključite u amortizaciju, vi ministre Mariću smatrate da su nama apartmani pali s neba kao vama koji nikad niste za ništa radili nego vam sve pada s neba, a da bi vam i dalje padalo, morate ODERATI nas sitne iznajmljivače, a gospodine Gari Kapeli zar ne smatrate da bi trebali stati u zaštitu malih sitnih iznajmljivača koju itekako muku muče i jedva sastavljaju kraj sa krajem da se otplate krediti i nitko nesmije ni spomenuti vrijednost uloženog vlastitog rada, jer naš rad ne vrijedi ništa. Bravo gospodo ministri, koji i ne znate ništa drugo osim guljenja kože ovom jadnom narodu i uništavanjem svega što je pozitivno i dobro u ovoj jadnoj državi... BRAVO... Razočarani iznajmljivač
Bruno - Baška 19.09.2018 14:33
Šta reći? Čini mi se da je sve uzalud. U ovoj državi nema nikakvog reda. Radiš, trudiš se, gosti ti se vraćaju, zadovoljni su. Za nagradu što si dao doprinos cijeloj zajednici jer si vratio gosta i doveo novog gosta, povećanje poreza. Oko nas ljudi koji iznajmljuju na crno i nikom ništa. Kad bi se te iznajmljivače natjeralo da prijave svoje apartmane, porez bi se znatno povećao bez ikakvog povećanja nama ostalima. Ali tko bi to trebao odraditi? Kažu, prijavi. Zašto? Da li moj posao obavlja netko drugi ili ja sam? Kao da pošaljem nekog u polje da mi donese moj krumpir! Ja svoj posao obavljam, trebali bi ga svi obavljati.Toliko je očito tko iznajmljuje na crno i to je zbilja brojka koja nije zanemariva. I nikom ništa. Udri po nama koji plaćamo. Ma bravo! Svaka časti i njima i nama!
Mato - Vodice 04.01.2019 13:31
Mato-Vodice - Svašta je moguće u našoj domovini...? Zar nije dovoljno da proračun punimo u ožujku i lipnju, a pojma nemamo koliko će gosti doći, i ako će doći, veliko je pitanje? Destinacije u širem okruženju su krenule s damping cijenama - što nas čeka - samo neizvjesnost. Ako se nešto mora povisiti, onda najviše 350 kn po krevetu jer smatram da nam to neće skršiti sezonu i ne moramo dizati ionako visoke cijene apartmana...
Nada Marin - Zadar 05.01.2019 09:46
Znaju samo rušiti, ako se ostvari njihov plan nastavit će iseljavanje, zapravo to će biti stampedo.Ovo je uništenje jedine privredne grane koja donosi državi ogromnu dobit i sada je nepismenjakovići hoće uništiti. Kroje nam gaće idioti koji o krojenju nikakve veze nemaju!
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Postaje li Hrvatska preskupa destinacija stranim turistima?

Domaća ćakula: `I da smo se sreli u nekim drugim okolnostima, isto bismo postali prijatelji´

Popularno: